Friday, February 22, 2013

Toyota Landcruiser Bushcamper

Uz nejaku dobu sme sa pohravali s myslienkou, ako cestovat v Australii. Kedze tento stat je vlastne kontinent a vsetko je velmi velmi velmi daleko, zacali sme uvazovat o niecom, co nas odvezie, prenocuje a donesie vsade, kam budeme chciet.
A tak rozhodnutie padlo na Toyotu Landruiser Troopcarrier Bushcamper. Krasny nazov auta, nie? Je to vlastne Toyota Landcruiser, typ Troopcarrier, pretoze original auto malo vzadu dve lavice na prevoz vojakov. Vnutro auta vsak preslo profesionalnou zmenou na Bushcamper, cize nieco ako dom na kolesach.





No ale dost bolo reci, podme pekne k veci. Auto sme kupili od jedneho anglicana, ktory ho zase kupil od nejakeho svajciara a ten uz neviem od koho. Rocnik 2004, nalietane to ma okolo 380tisic km, motor diesel (bez turba), 4.2 liter.
A teraz trosku z vybavy: V predu je uz klasickou vybavou 'roo bar' - co je odvodene od kangaroo:) Ano, sluzi to vecer na odhadzovanie kengur zpod kolies. Tieto inac mile krasne stvorenia sa radi tmolia pri zapade slnka okolo ciest a skusaju stastie, ktorej sa podari preskakat na druhu stranu. No stretnutie s kengurou bez 'roo baru' povacsinou konci znicenym autom, no to nase to snad takto zvladne (dufam ale, ze to nikdy nebudeme musiet otestovat).
Velka biela antena je sucastou radia, ktore je asi jedinou moznostou komunikacie, ak clovek nema satelitny telefon, lebo mobilny signal mimo mesta tu zial neexistuje. Este sme to ale neskusali, takze zatial 'tu orol, tu orol' som este neskusal.
Na pravej strane auta je takzvany snorchel. To aby sme sa mohli brodit cez rieky, kedze niekde cesty budu v roznom stave. Taktiez je to lepsie pre nasavanie auta, kedze berie vzduch pekne zhora a nie tak velmi zapraseny zo spodku cesty.
Strecha - mame tu vyskakovaciu strechu, ktroa v momente vytvori priestor na spanie. Postavene je to doslova za par sekund, takze nebude problem prenocovat virtualne kdekolvek. Staci zastat, vysunut strechu, a vystverat sa hore. Vsade su okienka aby sa nam vetralo, no uplne uzasne.
Vzadu v aute ostala jedna lavica, no aj to len konstrukcia. Sedacka a opierka presli obmenou na dalsiu postel, takze v pripade nutnosti mozu v aute prespat kludne aj styria ludia. Hned vedla oproti je miesto na auto-chladnicku. Ta je napajana priamo zo zaloznej autobaterie - mame totiz dve, jedna na startovanie a druha na vsetky spotrebice v aute. O nabijanie pocas statia, ale aj pocas cesty sa stara solarny panel na streche, takze hor sa na cesty. Vnutri je tiez zabudovany plynovy varic, plynove flase su pekne vzadu zvonku auta. Pod autom mame nadrz na vodu a vnutri umyvadlo.
Kedze toto auto nie je ziadny trpaslik, cucne si poriadne aj nafty, cca 15 litrov/100km. Tu treba velku nadrz. No my mame pre istotu rovno dve, primarnu a sekundarnu, staci prepnut gombik na palubnej doske. Na obednu prestavku mame zabaleny tiez stol a dve stolicky, k tomu vyrolovat roletu nech nam nepripeka na hlavy a mozme stolovat.
Samozrejme, aby som nezabudol, auto ma normalne zadny pohon s moznostou prepnut na 4x4 a este aj 4x4Low, co znamena ze vsetko ide este cez redukciu a motor sice vrci, no auto takmer stoji. To ked treba vela vykonu a posuvat sa pomaly.
Uz sme aj boli na jednom vylete na sever od Perthu, nas Troopy hlava nehlava, v ziadnom stychu nas nenechal a spalo sa nam fajn. Tak, uz sa tesim na dalsie vylety:)

No comments:

Post a Comment